NN CDC Pensioenfonds voert jouw pensioen met de grootsts mogelijk zorg uit. NN CDC Pensioenfonds wil duidelijk zijn over dadelijk en jou helpen bewuste pensioenkeuzes te maken, die passen bij jouw levensfase. Toch kan het voorkomen dat je het ergens niet mee eens bent. Je kunt een geschil indienen als je het niet eens bent met de uitvoering van de pensioenregeling of de uitleg van het pensioenreglement. Je kunt een klacht indienen als je het niet eens bent met de manier waarop je bent behandeld.
Pensioenloket
Je klacht of geschil kun je per e-mail indienen bij het Pensioenloket. Vermeld in je e-mail je klantnummer en telefoonnummer. Jouw klantnummer staat op alle brieven en je UPO. Binnen een week stuurt NN CDC Pensioenfonds je per e-mail een ontvangstbevestiging. Binnen acht weken nadat je een klacht of geschil hebt ingediend krijg je per e-mail een reactie.
Je e-mail stuur je naar: pensioenloket@nn.cdcpensioen.nl
Klachten- en Geschillencommissie
Is het antwoord van NN CDC Pensioenfonds nog steeds niet bevredigend, dan kun je jouw bezwaar binnen 8 weken na de inhoudelijke reactie in een brief of e-mail kenbaar maken aan de klachten- en geschillencommissie van het fonds.
Richt dat bezwaarschrift aan: klachten-geschillen@nn.cdcpensioen.nl
Binnen een week krijg je een ontvangstbevestiging. De klachten- en geschillencommissie behandelt het bezwaar waarbij jij indien je dat wenst je bezwaar kunt toelichten. Jij kunt je daarbij laten bijstaan door een deskundige of door een vertrouwenspersoon. De klachten-en geschillencommissie informeert je schriftelijk over de beslissing en licht deze ook toe.
Ombudsman
Bij een afwijzing kun je terecht bij de Ombudsman Pensioenen, een onafhankelijke instantie die klachten- en geschillen over de CDC-pensioenregeling behandelt. De Ombudsman Pensioenen bereik je op:
Postbus 93560
2509 AN Den Haag
Telefoon: 070 - 333 89 65